FANDOM

Fantastyczna Czwórka[edytuj]Edytuj

Fantastyczna Czwórka (ang. Fantastic Four) to zespół komiksowych superbohaterów stworzonych przez Stana Lee i Jacka Kirby’ego w roku 1961 dla wydawnictwa Marvel.

Na fantastyczną czwórkę składa się czworo pilotów (Reed RichardsBen GrimmSue Storm i jej brat Johnny Storm), którzy w katastrofie statku kosmicznego zostali poddani promieniowaniu kosmicznemu zyskując niesamowite zdolności. Reed Richards stał się rozciągliwy, potrafi zmieniać kształt swojego ciała. Ben Grimm uzyskał pomarańczowy, kamienny pancerz, praktycznie niezniszczalny oraz nadludzką siłę. Sue Storm otrzymała moc niewidzialności oraz generowania zmiennokształtnego pola siłowego, a Johny stał się człowiekiem-pochodnią, zdolnym podpalić swoje ciało siłą woli, bez uszczerbku na zdrowiu i wykorzystać płomienie do latania na wzór silnika odrzutowego.

Co jest bardzo nietypowe dla superbohaterów, tożsamość całej czwórki jest jawna. Nigdy nie ukrywali swoich nazwisk, używają ich równoległe z pseudonimami i często nie unikają dziennikarzy. Równie niezwykłe jest, że ich baza operacyjna także nie jest sekretem. To przypominający biurowiec budynek Baxter z dużą czwórką na szczycie.

Oprócz fantastycznych przygód, komiksy o Fantastycznej Czwórce opisują życie codzienne ludzi postawionych w roli superbohaterów. Ben Grimm czuje się jak potwór, przeraża ludzi mimo swych dobrych czynów. Reed Richards i Sue Storm zostają małżeństwem. Mają problemy niby czysto małżeńskie, jednak trafniejszym określeniem byłoby nazwanie ich czysto supermałżeńskimi. Johny Storm najbardziej korzysta ze swoich mocy i popisuje się nimi, zmienia dziewczyny jak rękawiczki i choć pragnie pozostać w stałym związku, nie potrafi. Do największych wrogów Fantastycznej Czwórki zalicza się m.in. szaleńca o straszliwie oszpeconej twarzy, Victora von Dooma, znanego bardziej jako Doctor Doom (swoją twarz skrywa za metalową maską), „pożeracza światów”, Galactusa oraz Mole-Mana - szalonego naukowca, który rządzi podziemnym królestwem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki